Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2019

ΠΣΕΕΠ : ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 22-02-2019

«Εµείς δεν θέλουµε συµµάχους στην Ευρώπη», φαίνεται να αναφωνούν ορισµένοι, µέσα από αυτά που όχι µόνο γράφουν αλλά και αναρτούν και διαδίδουν µέσω διαδικτύου, ώστε να λάβει γνώση κάθε ένας.
       






Εµείς, ωστόσο, θέλουµε συµµάχους στην Ευρώπη. Ειδικά αν οι σύµµαχοι αυτοί είναι οι Νοµοθέτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αυτοί που παράγουντους Κανονισµούς, τις Οδηγίες και τις Αποφάσεις (που εν συνεχεία ενσωµατώνονται στο ελληνικό δίκαιο και αποτελούν υποχρεωτικό µέρος αυτού).
      ∆εν θα σταθµίσουµε τις ενέργειές µας µε βάση ψιθύρους και σενάρια. Νοµίζουµε ότι είναι αρκετό να σηµειώσουµε τα εξής:

• Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο είναι ο Νοµοθέτης στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Άρθρο 14 παρ. 1 Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ασκεί, από κοινού µε το Συµβούλιο, νοµοθετικά και δηµοσιονοµικά καθήκοντα. Ασκεί καθήκοντα πολιτικού ελέγχου και συµβουλευτικά καθήκοντα υπό τους όρους που προβλέπονται στις Συνθήκες. Εκλέγει τον πρόεδρο της Επιτροπής.»

• Η Επιτροπή Αναφορών είναι ειδική επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που αποτελείται από Ευρωβουλευτές.

• Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ελέγχει πολιτικά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, που λογοδοτεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο:
Άρθρο 17 παρ. 8 εδ. α’ Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση: «Η Επιτροπή, ως σώµα, ευθύνεται έναντι του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου».

• Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έδωσε εντολή, κατόπιν της αναφοράς µας, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διεξαγάγει έρευνα επί του θέµατος της επιχειρούµενης ιδιωτικοποίησης των ΕΛΠΕ (βλπτ. υπ’ αριθ. D 301536/04.02.2019 έγγραφο Ευρωπαϊκού για την πορεία της αναφοράς µας).

• Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιλαµβανόµενη υπόθεσης και µετά από έρευνα δύναται µεταξύ άλλων, εάν διαπιστώσει παραβίαση του ευρωπαϊκού δικαίου, να προχωρήσει σε έναρξη διαδικασιών κατά του υπεύθυνου κράτους µέλους:

Άρθρο 258 Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Αν η Επιτροπή κρίνει ότι ένα κράτος µέλος έχει παραβεί υποχρέωσή του εκ των Συνθηκών, διατυπώνει αιτιολογηµένη γνώµη επί του θέµατος, αφού προηγουµένως παρέχει τηδυνατότητα στο κράτος αυτό να διατυπώσει τις παρατηρήσεις του. Αν το κράτος δεν συµµορφωθεί µε τη γνώµη αυτή εντός της προθεσµίας που του τάσσει η Επιτροπή, η τελευταία δύναται να προσφύγει στο ∆ικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.»

• Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ασχολείται αυτή τη στιγµή µε την υπόθεσή µας, µετά την
αποδοχή ως παραδεκτής της αναφοράς µας, µε τρία όργανά του:
o Την Επιτροπή Αναφορών, η οποία έχει ήδη δώσει εντολή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προχωρήσει σε διεξαγωγή έρευνας επί του θέµατος,
o Την Επιτροπή Νοµικών Θεµάτων και
o την Επιτροπή Βιοµηχανίας, Έρευνας και Ενέργειας.

          Κατόπιν αυτών, δε νοµίζουµε ότι χρειάζονται να ειπωθούν περισσότερα, για το εάν είναι σκόπιµη και χρήσιµη η εµπλοκή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην υπόθεσή µας.

          Κάποιοι άλλοι ίσως έχουν άλλη άποψη, σεβαστό. Εκείνοι, εάν είχαν την ευθύνη επιλογής της στρατηγικής µας, ίσως θα προτιµούσαν να προχωρήσουν σε τοπικής εµβέλειας κινήσεις, ελπίζοντας να µεταπείσουν (;) τους αρµόδιους του ΤΑΙΠΕ∆ και της Κυβέρνησης, χωρίς συµµάχους εντός και εκτός Ελλάδας, µε την πεπατηµένη που όλοι γνωρίζουµε σε αντίστοιχες υποθέσειςιδιωτικοποιήσεων. Ίσως πράγµατι έτσι η υπόθεσή µας θα είχε λήξει προ καιρού – σε αυτό συµφωνούµε!